Kort resumé...

...eller -"VARFÖR HINNER JAG INTE BLOGGA!!!"

Min nackspärr visade sig vara en inflammation i nacken & efter akut läkarbesök på söndag fm så fick jag lite "balla piller" så värken släppte och jag kunde röra på huvudet igen! *skönt!* Läkaren rekommenderade INTE att jag ansträngde mig under minst en vecka så...... jag slutade leva ett litet tag kändes det som; jag menar jag kan inte "bara existera" utan måste ha hundra saker på G för att må bra. Men jag överlevde veckan i stillhet och kom igen med oanade krafter efter den /välbehövliga/ vilan.

Nya husvagnen är hemma & inbodd efter att vi tillbringade hela påskhelgen i Kolmården & njöt av en härlig dag i djurparken i strålande solsken på påskafton.
Påskdagen tillbringade vi i Tropicarium och samboälsklingen fastnade, inte helt oväntat, med näsan tätt intill glaset till hajarnas stora akvarium. Han längtar efter att få dyka med dem ännu en gång så jag sa åt honom att det är väl bara att boka & dyka om han så gärna vill....*drömmar ska förverkligas, igen...och igen...och igen....*

Resan gick över förväntan & allt funkade perfekt med husvagnen. Enda minuset var väl egentligen att det var svinkallt på nätterna, men vad f*n - vi campade i Sverige i början av april!!! Allt över nollstrecket måste väl betraktas som tropisk hetta den tiden på året!

Btw; vi hittade huset med stort H. Glöm alla våta drömma på hemmaplan i den genren - detta var en dyngsur dröm som man bara hoppas att de som bor där har vett att uppskatta! Ska försöka få in en bild på det längre fram. Vitt var det...och stort som satan.....och säkert inte byggt på denna sidan 1900...*suckar drömmande* Det fick t.o.m. Lilla Hyttnäs i Sundborn att verka lika upphetsande som ett radhus från 70-talet. Nog om det...

Lite affärer har även hunnits med sen sist.....familjen sista utpost i småbarnsträsket är såld; vår svarta ascoola Brio Race med de fetaste däcken man kan tänka sig har nu fått nya ägare. *sorgligt, men ändå skönt att ha gjort det..*
På shoppingfronten kan nämnas lite mer "bra-att-ha-prylar" till husvagnen, naturligtvis! Och en del småshopping på sminkfronten, men denna gången är det sambon som slagit till & handlat stort; ha köpte nämligen en ny bil idag! Wiiiiiieeeeeeee, ingen mer Volvoskrutt i familjen!!!! Bilen ska han hämta på onsdag & det är den som ska dra husvagnen nästa gång vi far iväg. Vad det är för bil??? Troligt att jag avslöjar det här!!!

Nästa planerade storshopping blir nog vinterns semesterresa btw. Har börjat nosa lite & ska samla på oss lite kataloger under veckan så vi får lite schyssta bilder att dregla till! LosGigantes here we come!!! *asg*

Avslutar med en intressant film snodd direkt från mellansnyggsysters blogg
(som hon snott från minsta snyggsysters blogg!)
- man undrar varför man har alla klassiker i samlingen - efter att ha sett detta så hade det ju räckt med ett par tre stycken så har man sett dem alla känns det som :(



Nu är det dax att bädda ner sig, 2morrow ringer klockan vid halv 5 - erkänna att du gärna vill byta med mig!!!

Puss & kram
//Tinna

Kommentarer
Postat av: Malin

Kan tala om att Linda snodde den filmen från MIG! ;D

2009-04-19 @ 22:32:59
URL: http://tmc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0