Skäms över våra myndigheter...

...HUR kan migrationsverket tycka att det är ok att man släpper in flyktingar i vårt land och sedan låter dem vänta i 2,5 år innan de kan få svar på om de får stanna eller inte?????
....hur kan man sen ge dem tillstånd att vistas här i 2 år - en tid då de hinner skaffa jobb, vänner, boende & bli hur integrerade i samhället som helst för att sedan meddela dem att -"nehej du, nu är det dax att åka tillbax till landet du var tvungen att fly ifrån för det är inte längre farligt att resa dit för dig????"
...när de sedan överklagar så tar det ytterligare 1,5 år innan de slutgiltigt får alternativet; "åk "hem" eller gift dig med en svensk medborgare,för det är din enda chans att få stanna kvar i detta "fina" land........

JAG SKÄMS ÖVER ATT BO I ETT LAND SOM BEHANDLAR BEHÖVANDE PÅ DET SÄTTET......

Och jag som trodde att försäkringskassan vad den långsammaste myndigheten vi hade att bjuda på här!?!?!
Migrationsverket verkar slå dem med hästlängder.......

Jag är så förbannad idag så jag vill inte vistas bland folk, maktlösheten ligger som ett tungt täcke över mig - jag vill så gärna påverka detta men kan inte göra ett förbannade dugg.........

Arg, ledsen & förtvivlad känner jag mig...

//Tinna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0