På turné m familjen....

...har jag varit i dag känns det som! Vi drog ju iväg till bion som jag tidigare berättade & båda barnen satt som små ljus i sina fåtöljer & tittade storögt på filmen om den lilla roboten Wall-E. Eller satt i sina fåtöljer var väl att ta i, liten hoppade upp som ett popcorn i mitt knä så fort det vart mörkt i salongen (hon är mörkrädd...) men där satt hon sen så stilla genom hela filmen. Barnen älskade filmen & även vi vuxna gillade den skarpt. Tänk att det går att göra en familjefilm som handlar om miljöförstöring, nerskräpning & fetma som dessutom blir underhållning signerad Disney. Som vanligt hade Disney/Pixar gjort storverk & jag ser gärna om filmen flera gånger, den har en undertext som ger en en & annan tankeställare.



Efter biobesöket så väntade lite shopping på A6 och vi drog först till BR Leksaker där barnen handlade varsin kul penna, målarbok & transformer för sina ihopsparade veckopengar.
Vi köpte även den sista födelsedaxpresenten till stor (som fyller 21/12) Han önskar sig en Spiderman dräkt med "muskler" och den har varit slutsåld i hans storlek sen tidigt i våras, men nu fanns den inne så det var inte så mycket att fundera på. Skönt att vara klar med både presentkalendrarna & deras födelsedaxpresenter redan. (liten fyller år 11/11)  Sambon väntade utanför affären medan jag betalade för dräkten som sedan låg i kassen genom resten av eftermiddagen på A6, stor brydde sig inte om vad det var vi bar omkring på vilket var skönt - det hade varit lite klurigt att förklara annars!
Efter BR så drog vi till favoriten när det gäller barnkläder; H&M där vi köpte varsitt 3-pack med vantar till de små, skönt att ha nu när det blivit lite kallare ute.

Sen vart vi alla hungriga så eftersom barnen fick välja restaurang så blev det självklart McDonald´s.

Därefter for vi hem & medan jag städade undan lite (som vanligt finns det alltid lite att pyssla med vad gäller disk, tvätt etc. Det tar aldrig slut känns det som!) så fortsatte sambon med altanbygget & knattarna valde att spela lite dataspel istället för att se på Bolibompa.

Nu väntar kvällsmat för de små sen blir det nattedax med saga. Förhoppningsvis sover de innan 20.30 ikväll.

Funderar på om det är något bra på tv ikväll eller om man ska se nån film......kanske "Sex & the city", fast den har jag sett två gånger sen jag fick den så det får nog bli någon annan istället!

Måste hålla ett öga på ett par Tradera auktioner oxå, är lite sugen på ett par olika wallies & några väggord - får se hur det blir med det..... kanske shoppar jag, kanske inte! *ler*

Gotta run.......byebye....
//Tinna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0