Hösten är här! *härligt!*


Ä-N-T-L-I-G-E-N börjar det bli lite kallare ute - hösten är officiellt här nu. Bara älskar den årstiden, helt klart min bästa tid! *kreativiteten sprudlar!*

Nu är knattarnas alla sommarkläder nerpackade & in i garderoben har jag & liten hängt upp alla mysiga höst- & vinterkläder - så nu är vi förberedda på bistrare väder!
Insåg till min förtjusning att det måste till lite mer shopping när det gäller deras garderober! *hapiness!*
Sonen bara måste ha nya höstskor & vinterstövlarna är väl bara att glömma att han kan ha, tyvärr. Ecco Goretex är ju inte det billigaste som finns men utan tvekan det bästa för hans fötter så det måste köpas ett par såna stövlar plus ett par kängor eller liknande.
*kollar Tradera direkt! ler*
Dottern däremot hade 2 par fina stövlar som är lånade av grannen & bästa kompisen som är 1,5 år äldre. *perfekt* Dessutom så väntar jag ju på en gigantisk leverans med vinterkläder till henne från H & M i oktober. Kalasnöjd!



Nu har även julplanerandet tagit fart på den här adressen oxå! Kan inte hålla mig längre! *asg*
Snart åker julskivorna in i cd:n och pyntet upp ur källarförrådet oxå!
*bara skojar - riktigt så illa är det inte....ännu!!!*

Kollade igenom barnens lådor med saker till födelsedagarna & deras paketkalendrar & upptäckte att litens kalender är klar & stor behöver bara ca 10 saker till i sin kalender så är den klar med. Lätt fixat - bokklubben levererar ju en del varje månad fram till jul, plus att det redan finns en stor låda med böcker från farfar som vi har lagt undan för kommande behov. Och nu kommer de väl till pass - perfekt att slå in & hänga i kalendern. Återkommer när de fina kalendrarna är klara och berättar vad som gömmer sig i dem i år - tills vidare så kan ni ju få se hur de såg ut förra året, fotona är tagna i mitten av december så hälften av paketen är redan nerklippta från kalenderringarna! (julnörd är bara förnamnet!!!)
         
*sorry* för den kassa bildkvaliten*

Kalendrarna är egentligen 2 rockringar som jag klätt med glitter & pyntat med diverse pärlor & band. Sakerna ligger i presentpåsar i olika storlekar som är fastknutna runt ringen. De större/tyngre överraskningar är inslagna & hänger i mitten av ringarna för att inte alltihop ska säcka ihop helt!
(kul pyssel för undertecknad är det att fixa dem & gissa om det är uppskattat av de små!!)

Såna här bilder går jag igång på!!! (jag är ett hopplöst fall, jag vet!!! Hahahaha...)



Annars är det en ganska vanlig måndag här, skola, dagis & jobb. Jag jobbar em denna veckan och är dessutom ledig på fredag så det blir en kort vecka. Skönt att ha det så emellanåt!
Liten har repat sig bra efter smällen i torsdax & vi behövde aldrig åka in med henne på natten. Hon mådde kalas dagen efter & idag ska vi ta bort flätan hon har i håret och hon har lovat att jag ska få tvätta hennes hår ordentligt idag. (det har varit ömt innan så hon har inte velat det tidigare, får se hur det kommer att gå idag....)

TIll helgen blir det bio med de små & sen kommer vi att vinterparkera husvagnen på "rännet" hos bonden igen. Den har vi stående där till mitten av april ungefär, beroende på väder & vind.

Nu är det dax att plocka fram ett recept som jag kom på att "chokladtrollet" ville att jag skulle lägga ut här!

I´ll be right back!
//Tinna


Kommentarer
Postat av: Linda

Åååh, julkalendrarna! Det var tider det... ;)

2008-09-15 @ 23:01:22
URL: http://paivys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0