De´ e´ mycke´ nu!

Jisses vilken helg! Händelserik & vansinnigt rolig :) Men; vi tar det från början.....

Fredag; ledig  hemma med knattarna hela dagen. Sambon skulle sluta jobba vid 15 men det var lite lagom mycket kaos & kris på folk så han stannade kvar till 20.00! Kvällen vart lugn; vi satt & kollade lite på tv & käka chips typ...

Lördag; snyggsystrarna med respektive & hund invaderade hemmet & vi hade superroligt hela em. Undertecknad fixade middag till oss allihop ( totalt vart vi 6 vuxna & 2 små) efter middagen vankades det äppel/päronpaj m mandelmassa & till det vaniljvisp! *Mmmmm...* Sen kunde vi ju inte låta tillfället glida oss ur händerna så självklart vart det en kort- & lång omgång oxå. Och mellersta snyggsyster vann överlägset. Ren tur enligt oss andra! *retas*
Vi hann även med en sväng Disney TP men spelade inte klart helt då de små gav upp halvvägs in i matchen!
På kvällen så vart det återigen ganska lugnt & vi la oss ganska tidigt eftersom vi skulle upp i svinottan på söndagen....

Söndag; dagen ägnades främst åt att shoppa som galningar i Ullared!
Emelie på jobbet var med oxå & liten har nu en ny idol! (Emelie är min kompis - hon är sååå snäll! är det enda hon tjatar om idag!!!)
Vi hittade en hel del så jag är mer än nöjd. Bland mycket annat så vart flera julklappar helt klara, till mig köpte jag 2 par jeans asbilligt, (de satt perfekt & var i storlek 36! Äntligen är jag tillbax i "rätt" storlek igen!)
Några långärmade tröjor orkade jag inte leta efter, hittade 2 snygga topar med trekvartsärm istället. (randiga, naturligtvis! *ler*)
Liten fick 4 par tights, 2 klänningar, strumpor, trosor , hårsnoddar, hårspännen, vintermössa, regnvantar, skidhandskar, fingervantar & en långärmad tröja. Stor fick 4 långärmade tröjor, vintermössa, fingervantar, regnvantar, skidhandskar & ett par byxor, sambon köpte det vanliga (= strumpor, kalsonger & en bunt t-shirts!)
Sen vart det en trimmer till sambon, nån DVD film, read-a-long-sagor till barnen, godis, lite tomtar & annat julpynt, presentpapper & etiketter till julklapparna, kläder till barnens respektive luciatåg, en jättefin tavla, en hög med sminkgrejjor till mig & en planeringskalender (2009) att hänga i köket. Bland väääääldigt mycket annat.
Totalsumman denna gång vart ca 3900:- Inte speciellt mycket med tanke på allt vi handlade, typ 185 artiklar eller nåt sånt.
Vi var hemma här vid 20-tiden, båda barnen sov så det var bara att bära in dem & lägga dem för natten. 
Sambon & jag ägnade sen resten av kvällen åt att klippa bort alla prislappar på kläderna & sen namna alla barnens nya klädesplagg sen så vart det godnatt för mig eftersom jag skulle upp halv 5 imorse.

Kram från "Miss shop til´you drop"!
//Tinna

Kommentarer
Postat av: Mi

Oooh, Ullared!! Är inte aaaaalls avundsjuk.. Hihi. ;)

2008-10-06 @ 20:13:00
Postat av: Linda

Äh, ren skicklighet... ;P

2008-10-06 @ 22:00:22
URL: http://paivys.blogg.se/
Postat av: Annanann

Trimmer, i Ullared? Har Giganten slutat sälja sånt, eller har Mediamarkt köpt upp hela lagret?

2008-10-07 @ 16:10:56
URL: http://ann-brorson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0