Kalasfirande, julklappsutdelning & linser!

Lördagens besök hos optikern löpte som väntat; barnen satt fint & stilla & väntade ihop med samboälsklingen medans jag gjorde synundersökningen hos gulliga Annika på Synsam. Resultatet var väntat - jag har nu linser igen. Skönt att kunna se ordentligt vilket jag inte gjort på åratal. På lördag ska jag tillbax & då ska vi kolla om de linser jag nu har är hundra % rätt eller om styrkan måste ändras. Jag ska nog även kolla då om jag hittar några glasögon jag kan tänka mig att leva med på nästippen, kan ju vara bra att ha om jag inte kan ha linserna pga förkylning eller lathet framöver!

Helgens firande av liten har varit lite stressigt men mest supermysigt. I lördax var mamma med gubbe här och även båda snyggsystrarna(den ena med respektive & bebis = hund!) och självklart underbara brorsan.
Liten fick ett par svarta jeans & en jättesöt grå tröja av mamma & hennes man, ett kilo ritpapper & tuschpennor av minsta snyggsyster, pokémon kinderägg av brorsan & en klänning med tights av mellansnyggsyster med sambo & hund.

När alla trodde att paketöverraskningarna var över för denna gång så "chockade" vi mina syskon med varsin sanslös överraskning; de fick sina julklappar som är varsin paketkalender med 24 hemliga paket, numrerade förstås så de inte kan fuska så nu har de att göra varje dag i december fram till jul.
Med tanke på deras reaktioner så var det en succé - det var en & annan tår i ögonvrån på dem.
*alltid kul att sprida lite glädje bland dem man älskar!*

Idag var det så dax för kalas 2 & 3 för liten. Först ut var grannen med familj - av dem fick hon en underbar fé klänning med tillhörande små skor så nu är hon utklädd till fé mest hela tiden! *sötungen*

Senare på eftermiddagen var min pappa med sambo här & mumsade tårta & sjöng för liten & av dem fick hon en underbar rosa prinsessklänning med tillhörande glittriga vingar & självklart; ett litet rosa glittrigt féspö, att klä ut sig i & ett spel "5 myror är fler än 4 elefanter...om bokstäver" Hett efterlängtat så de små har spelat det ungefär hundra gånger redan känns det som!
På det hela taget en mycket lyckat, men dock stressig helg med mycket goda kakor & tårtor, många repriser av "ja, må hon leva..." & en unge som ikväll hoppade runt bland alla rosa & röda ballonger på golvet & spontant utbrister:
-"Åh, vad jag är lycklig..."  - det kallar jag kvitto på en lyckad kalashelg.
Och då har ungen inte ens fyllt år ännu - det gör hon på tisdag så då blir det ännu mera sång & presenter!

Nu är det dax att förbereda en ny arbetsvecka & planera vidare i julstökandet litegrann....
//Tinna

Kommentarer
Postat av: Linda

Blir nästan lite tårögd nu med bara jag tänker på det.. Världens gulligaste storasyster! ;)

Kul att du blev nöjd med designen!

Kraaaaaaamar

2008-11-09 @ 21:57:02
URL: http://paivys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0