Volvoföljetongen, halloween & annat av intresse!

Så var det då det här med Volvon som stendog & samboälsklingen som lagade den (nya generatorkol, intresseklubben antecknar i boken!!) Sen hände det som inte fick hända IGEN!?!?! Bilhelv&%¤et stendog när jag (vem annars ska drabbas av Volvons vrede???) körde till jobbet i fredaxmorse. Jag kompade av ett par timmar & körde ihop med sambon till verkstan i stan som skulle kunna tänkas fixa den. Hela vägen dit satt jag & tänkte på alla sköna tusenlappar som nu skulle få vingar pga reparationskostnader. En liten strimma hopp fick jag dock att nu, nu äntligen kommer sambongullet att inse att vi måste skaffa en nyare bil & ge bort Volvon till bättre behövande.....ELLER HUR!?!?!? För vad händer då??? Jo, bilen är nu lagad och det kostade hela 600:- typ - en piss i Missisippi med andra ord. Sambon är naturligtvis skitglad & jag såg drömmen om den nya bilen flyga sin kos igen....*suck* Felet var tydligen nån sladd bakom instrumentpanelen som ville bli fastlödd ordentligt så det har den gulliga gubben på verkstan naturligtvis åtgärdat så nu är båda bilarna hemma i garaget igen. Jaja, fördelen är ju att det inte kostade en smärre förmögenhet i alla fall!

Annars hade det ju varit fint att glida omkring i en sån här istället:
 ...
eller en svart, kanske skulle kännas bättre!!!
 
(drömma ÄR gratis, sådeså!!)
Nog om det; bilen funkar = samboälsklingen är nöjd = allt är bra igen!!!



På fredag ska vi fira Halloween för första gången nånsin...det gick att undvika det länge men nu är knattarna så pass stora så de har förstått att "Bus eller godis" innebär att man kan få godis i mängder!!! *smarta kids!*
Så eftersom jag är ledig på fredag så ska jag ta med mig dem på "Halloweenturné" genom bekantskapskretsen så att alla får se hur söta de kommer att vara i sina "kostymer". De har även bestämt att deras stackars mamma ska vara utklädd så om ni ser en pirat som kör omkring på en liten Snövit & en liten Spiderman på fredag så är det vi som är i farten!
                 
Vilken trio vi kommer att bli! (undrar var jag kan låna en papegoja!!! *asg*)

Det kommer att bli skitbra, flera släktingar & vänner är förberedda via telefon så knattarna kommer att få en kanondag, det är jag övertygad om. Vi ska dessutom käka lunch på IKEA, handla på ICA Maxi under eftermiddagen  & göra ett stopp på lokaltidningen för den årliga fotograferingen inför deras födelsedagar, utklädda hela tiden, naturligtvis! *kul*

Annars är det mesta helt okej, jobbet flyter på som det ska & här hemma får man en del gjort som man länge skjutit framför sig. Mycket "rensa - slänga" har det blivit. *skönt*


Julpysslandet fortgår & snart är alla julklapparna inköpta, vilket känns fint. Den 1/11 så startar julmusiken i cd:n & nedräkningen börjar!!! Litens julklappar är helt klara så nu ska vi bara tänka ut 2 till stor oxå i rättvisans namn. TIllsammans ska de få ett Playstation 2 med nåt kul spel till. (gärna ett som även jag klarar av!!!)
När det gäller övriga julklappar så är det egentligen bara 2 av de "små" kompisarna som vi inte kommit på nåt bra till, men vi har ju fortfarande rätt gott om tid på oss till det så...

Deck the halls with bows of glory, tralalalalalala....
It´s the season to be jolly, tralalalalalala...*sjunger!*
//Tinna


Kommentarer
Postat av: Annanann

Emil sitter inte gärna på axeln, så du får nog hitta nån annan goja om du behöver en!



Min mobiltelefon spelar julmusik året runt!!!

2008-10-28 @ 17:16:00
URL: http://ann-brorson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0