Ännu en helg är till ända....

Efter att ha tränat ( korta banan ett varv i fredax innan jobbet, och 2 varv på samma bana idag) så känner jag att kroppen börjar må som den borde igen. Tränandet är banne mig beroendeframkallande, men jag klagar inte; det finns sämre saker att vara beroende av. Ikväll tänkte jag ta ett 30 minuterspass med yoga oxå för att riktigt skrämma igång kroppen efter att ha hoppat över träningen i 4 dagar då jag var sjuk. Nu är det nya tag igen!
Eftersom det är förmiddaxvecka nästa vecka så blir det inget springande förrän tidigast till helgen, men jisses vad med yogapass jag kommer hinna innan dess :)

Igår ägnade jag i stort sett hela dagen åt att städa, fixa käk &  pyssla här hemma. På kvällen kikade jag & samboälsklingen på film - först "Transformers" som jag trodde skulle vara ren skit, men som i själva verket var en rätt gullig film om bilar "som hade ett liv" & kunde ändra sig till robotar, jaja - resten kan ni kanske räkna ut själva; det var inte så hemskt mycket verklighetskänsla i filmen. Jag ger den 7 av tio bara för att ""Bumblebee" var så charmig!!! *ler* Sen såg vi en annan film som hette "Get Smart" & den var säkert skitbra, men jag somnade (som vanligt) efter typ en halvtimme!

Idag startade dagen som vanligt med "5 på spaning" på 5:an ihop med knattarna. Efter frukost drog jag till träningen och på vägen dit fixade jag presenten till pappa.
Vid 13 tiden så mötte vi upp pappa med sambo utanför en restaurang på A6 där pappa bjöd oss alla på middag. *tack så mycket för det!*
Vi stora käkade snitzel med kulpotatis & de små käkade pannkakor med sylt & grädde. *mumsigt*
Därefter bjöds vi på kaffe & tårta hemma hos dem. Vi kom hem för en liten stund sedan och resten av den här dagen ska i alla fall jag ägna åt tvättvikning, kvällsmatsfixande, disk, nattning av knattar, yogaträning, bad & sist men inte minst hade jag tänkt hinna se filmen "Mamma Mia" (tack hjärtat mitt för den!)

Imorgon är det upp & hoppa vid halv 5, sambon ( och de små!?!?) ska skjutsa mig till jobbet eftersom VOLVOHE%¤#ET fortfarande är sten-jäv%¤a-död. (Vet du älsklingen; banken lever på att låna ut pengar till nya bilar...*hint hint*) Kan bli spännande att vara med om hur det kommer att gå till när de små trötta liven ska vara uppe i svinottan...*hrmpf*...NOT....

Nu kallar kvällens plikter så jag måste dra vidare på nya äventyr!
//Tinna

Kommentarer
Postat av: Linda

Jaja, det blev en bokstav fel... Knåpa ihop nåt... ;)

Haha, drömma kan man ju! Du fyller ju inte år! ;)

2008-10-19 @ 21:38:45
URL: http://paivys.blogg.se/
Postat av: Annanann

Min brorsa är volvofreak, kanske han kan hjälpa med felsökning?

2008-10-20 @ 11:24:27
URL: http://ann-brorson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0