Jag undrar vem i familjen som slagit i huvudet...egentligen!

Idag ringde sambon & behövde lite assistans för att komma hem, han hade fått punka på framdäcket nämligen.... och i min bil låg verktygen som han behövde.... *inte smart planerat av oss, men men...*
Sagt & gjort så packade jag in knattarna i snygg-Renault & åkte iväg dit där han stod & väntade (typ halvvägs hem från jobbet...)
Däcket bytte han ganska snabbt & sen blev vi ståendes  & prata en stund innan vi skulle dra hemåt igen. Jag hade parkerat bakom sambons bil & eftersom vi stod utmed en trafikerad väg så körde han väldigt långsamt framåt för att ta sig ut i trafiken igen.
I samma ögonblick som hans bil började rulla så hördes ett högt skramlande ljud från hans bil.
-"Jaha, nu är det nåt mer som gått sönder" tänkte jag och såg tusenlapparna få vingar lagom till lönen kommer :(
Men så ser jag att handtaget till hans domkraft rullar in under bilen och inser direkt vad det var som lät; han hade bara hissat ner domkraften men glömt att lägga in den i skuffen igen!!! ASGARV!!!!
Skamset inser sambon vad som hade kunnat hända och hoppar snabbt ur bilen och slänger in domkraft plus handtaget i bilen och det enda han ser i min bil är hur jag skrattar så jag gråter och det enda jag kan få ur mig är:
-"Tack, älskling - NU vet jag vad jag ska blogga om idag!!!"
Så det är kanske inte konstigt om jag funderar över om det är han som bankat i huvudet och inte jag!!!

Ett gott skratt förlänger livet säger man ju så ett liv ihop med honom kommer inte bara att bli vansinnigt långt, jag kommer dessutom att ha skitroligt på vägen!

Annars är det ganska lugnt med undertecknad idag, jag valde att stanna hemma idag oxå - så jag är helt säker på att jag klarar av att jobba hela passet imorgon.
Eftersom jag till vardax far omkring i "ganska stora" truckar över hela det gigantiska lagret så är det ju bättre att ta det säkra före det osäkra och vara helt återställd efter olyckan.

Har i övrigt haft en underbar dag ihop med de små och nu har sonen äntligen kommit på hur man tar sig fram på 2-hjulig cykel så till helgen blir det att fara och köpa en 16-tummare till honom. 12-tummaren börjar se lite löjligt liten ut för honom så det är dax att byta upp sig en storlek där. Sonen for stolt varv efter varv runt gården & log som 17 av lycka.

Nu ikväll har jag äntligen sett filmen "Underbara älskade" som jag gått och blängt på ett par veckor men aldrig tagit mig tid att se. Helt okej film, men lite väl seg för min smak.

Nu väntar ett bad & sen blir det nog en stund framför tv:n innan mitt söta huvud landar på kudden.

Ha det bäst; det har iaf jag :)
Kram
//Tinna

Kommentarer
Postat av: anna

Läste hos Linda att du har skaffat en blogg. Trevligt! Tänkte Välkommna dig till bloggvärlden. Kramar Anna

2008-07-24 @ 15:13:07
URL: http://www.nogg.se/annis83

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0