Hjärnskakning, del 2...

Idag, tisdag var det ju tänkt att jag skulle jobba igen då, men det vart inget med det :( Började må dåligt på förmiddagen & kände mig "full" när jag skulle röra mig. Vinglade till när jag skulle gå & började se dåligt igen, allting vart lite suddigt & jag kunde inte fokusera när jag skulle titta på avstånd på saker & ting. *otäckt* Blev ganska rejält rädd så jag ringde vårdcentralen & pratade med en sköterska. Hon konsulterade en läkare & de kom fram till att jag borde åka in till akuten på en gång. *ännu mer orolig* Fixade barnvakt, ringde hem sambon & drog till akuten vid 12. 5 (FEM!?!) timmar senare släppte de ut oss och hade då kollat mina ögon samt gjort en CT röntgen på min hjärna och som läkaren sa så hittade de ingenting konstigt på bilderna, varken blödningar eller skador på skallbenet. Sambon var ju snabb, som vanligt, och kontrade med att -"ingen hjärna heller?" varpå läkaren i hastigheten svarade -"Nej..." men sen insåg vad hon svarat på och log! Åkte direkt från sjukhuset till McD så jag ÄNTLIGEN fick de strips & min kaffe som jag tjatat om de senaste 3 timmarna! *gott* Åkte sen & hämtade barnen och for hem. Jag la mig direkt och somnade som en gris, helt utmattad av dagens händelse. Vaknade vid 23-tiden & upptäckte att sambon (och barnen??) städat hela övervåningen!*glad* Tog ett bad & unnade mig en titt i nya H&M katalogen. Det kan bli dyrt insåg jag snabbt. Må mycket bättre nu och känner mig framförallt lugnad av att veta att allt är som det ska så jag hoppas att det blir jobb imorgon. Annars missar jag ju vår onsdaxfika & så kan vi ju inte ha det!

Nu ska jag försöka få klart inlägget om helgens resa med bilder & allt - vi får se hur det kommer att sluta!

Kram
//Tinna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0