Lördag...

Idag vart det ju då dax för fackmötet med stort F & vi var på plats både jag & sambon. Mötet hölls i en av salongerna på biostaden i stan & var mycket intressant.
Klent dock att så många som skrivit upp sig på listan på jobbet bara struntade i att komma, trots att anmälan var bindande. *irriterande* Vi som var där fick i alla fall ta del av en hel del intressant information & disskussionerna som följde var väldigt intressanta & roliga.
Efter avslutat möte fick alla deltagande varsin fribiljett till Bond filmen som visades med start 13.00. Innan dess gick vi i samlad trupp rakt över gatan till O´Learys och vart bjudna på en suverän lunch bestående av kycklingfilé, klyftpotatis & massa grönsaker.
Efter lunch var det kaffe & pepparkakor innan vi drog tillbax till bion för filmvisning. Det bästa jag har att säga om Bond filmen var att godiset som samboälsklingen köpt med sig var supergott. Vad jag tycker om Bond filmerna lämnar jag därhän, men som alltid; gratis är av intresse. Är man dessutom barnledig så funkar det mesta!!!

Knattarna var hos min pappa & hans sambo & de hade haft en suverän dag. Liten satte sig i hallen & gallskrek: -"JAG VILL INTE ÅKA HEM ÄN..." så fort hon fick syn på att vi var tillbax igen och det är väl det bästa betyg man kan få som barnvakt!!!
De hade haft en fantastisk dag och bland annat så hade de mumsat pannkakor, byggt ett jättecharmigt pepparkakshus (som de stolt deklarerade att detta får vi ta med oss hem!) och sen hade de kollat in en  massa roliga filmer på You Tube! Det ska böjas i tid!!!
Så numera springer de omkring & sjunger på följande 2 favoritlåtar:



Sonen som tidigare kan ett par fraser på engelska & spanska har nu även lagt tyska till sin repertoar!!!



*kommentar överflödig!*

Även denna verkar ha fastnat i huvudet på stor, för han sitter & "sjunger" på den när han pysslar i sina bostavsböcker i sitt rum!



Deras musiksmak håller på att förändras en hel del just nu!!!
Bortsett från dessa "låtar" så lyssnar de helst på Jason Mraz, Amy Diamond & Mojje - ja, när inte deras kära mamma spelar hål i huvudet på dem med julmusik förstås!

Nu ska jag rita ihop ett inlägg om vad vi gjort idag, söndag oxå innan jag slänger mig framför tv:n en stund..
//Tinna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0