Liten update i bröllopsträsket!

Idag har vi varit hos "Årstid" på A6 & fikat litegrann! JA, vi pratade blommor oxå naturligtvis! Det hela slutade med att vi bestämde oss för att alla våra blommor till bröllopet ska fixas av gulliga Elin som gav oss massor av tips & ideér & jag upptäckte att hon prickade in det vi pratat om i planeringsstadiet utan att vi nämnt det till henne! *proffsigt!*
Så nu är det bara ett par småsaker att fixa sen är allt "vårt" jobb rörande tårtorna & blommorna klart;
*   fixa en liten korg till Sannas blommor...
*   Ringa THerese på La Gott & bekräfta var vi beställt blommorna så hon kan kontakta dem för leverans av de blommor hon kommer att behöva till tårtorna...
*   måndagen innan dagen B ska jag leverera alla lönnlöv som Therese behöver till dekorationen av stativet...
*   ...vid samma tillfälle ska tårtorna betalas & för den nyfikne kan jag avslöja att de kostar mer än ringen men mindre än blommorna!!!
*   Blommorna ska betalas när de hämtas & det kommer troligtvis att skötas av vår gullige toastmaster

Brudbuketten kommer att vara en specialdesignad, droppformad, handbunden skapelse som kommer att bestå av bl.a. cirkusrosor, ljusröda germini, murgröna, rönnbär & en del annat fint!

Buketten kommer alltså att få ungefär samma färg som denna, dock inte samma form & design!



Brudgum & best man kommer att bära varsin coursage & tärnorna kommer att bära sina blommor på ett väldigt originellt sätt! *hemligt ännu så länge...*
Brudnäbben fick välja själv & hon är helt inne på att ha sina blommor i en liten korg för då kan hon gömma godis i den oxå så en korg ska fixas för leverans till Elin & sen fixar hon blommorna till den.

Vacker coursage blomma

Känns lite speciellt att inte ha en aning om hur blommorna kommer att se ut & inte kunna se dem förrän de hämtats på bröllopsdagen & då är det så dax att ångra sig!!! Men jag är lugn, jag menar hur illa kan det bli - det är ju "bara" lite blommor det handlar om! Skämt åsido, jag har fullt förtroende att Elin & tjejerna på Årstid kommer att fixa till världshistoriens vackraste bukett till vårt bröllop.
*magkänslan SKA man lita på!*

Jag har även shoppat skorna jag tänker gifta mig i idag! Skitbilligt vart det oxå.
Skorna hade kostat 299:- men var satta på skorean för 99:- MEN; eftersom det var på Skopunkten jag hittade dem & även köpte ett par skor till Sanna så fick jag halva priset på det billigaste paret - jag betalade alltså hela 49:50 för dem!
När jag sedan visade mitt kort som jag samlar "poäng" på så visade det sig att jag hade fått 25:- i extra rabatt vilket innebär att i slutändan så kostade skorna faktiskt ynka 24.50:- !!! Slå det den som kan!

Hur de ser ut??? Jag säger som bröderna Herrey´s sjöng på 80-talet:
-"Diggilo diggiley, alla tittar på mig när jag går i mina gyllne skoooooor...."

 

Hindersprövningen är klar; idag kom de papper vi behöver gällande det. Nu väntar vi bara på svar angående familjens nya efternamn, David ska ringa dem imorgon om det.

Nästa vecka ska vi ha möte med killarna på herrården & spika menyn & lite praktiska prylar gällande middagen/festen! Jag ska även göra min omtalade tatuering nästa vecka & bilder hamnar givetvis här så fort den är läkt så man kan se vad det står på min rygg!

 

Nu är det dax att förbereda för morgondagen så jag avslutar med följande citat:

~Amor Vincit Omnia ~

//Tinna

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0