Biodax!

Tidigare i kväll så var jag & samboälsklingen på bio och efterföljande restaurangbesök ihop med 2 av våra vänner.
Vi såg film nr 2 i Stieg Larssons trilogi "Flickan som lekte med elden". Jag hade skyhöga förväntningar på den eftersom alla som pratat om den sagt att den var mycket bättre än 1:an. Jag tyckte den var sämre....*trist*
Den innehöll, enligt mig, för mycket scener som inte alls förde handlingen framåt & en stor del av "utredningen" som pågår genom filmen som en röd tråd tappas bort nånstans mitt i & det blev bara segt... så jag ger den 5 poäng av 10.
Medel, alltså!

Den mongoliska buffén som vi senare avnjöt på Restaurang Soya var en fullpoängare & vi lämnade stan mätta & goa runt 8 tiden ikväll. Vi kom hem till 2 knattar som just höll på att nattas av sin moffa & hans sambo och det lästes godnattsaga så ingen av dem märkte ens att vi klev in genom dörren! TACK SNÄLLA för att ni var så goa & passade det bästa vi har när vi var iväg idag! Det får ni GÄRNA göra om!

Imorgon väntar ännu en bioupplevelse dock utan sambon, men istället med en tjejkompis & vi ska se vår gemensamma idol Michael Jackson i filmen "This is it". Det kommer att bli en höjdare, om inte annat så blir det en musikupplevelse av klass. *längtar* Funderar starkt på att köpa dubbelcd:n som släppts i samband med fimpremiären oxå...får se 2morrow hur det blir med det. 179:- kostade den iaf.

På onsdag ska jag & samma tjejkompis gå & se en musical om ovan nämnde Jacksons liv & få höra mycket av hans & Jackson five´s musik framföras live på stans största konsertscen - kommer även det att bli en fantastisk upplevelse gissar jag.

Resten av veckan ska ägnas åt att baka, baka, baka & baka lite till eftersom litens första kalas blir på lördag. Kalas nummer 2 blir på söndag & sen fyller hon år den 11:e & firas av familjen då, sen väntar barnkalas för kompisar nästkommande lördag! *pust*

Nu ska jag kolla in IKEA´s sida en stund till. Letar möbler till vardaxrummet som ska göras om. *thanx sis, för att du tvingar in mig i "home makeover träsket* du inspirerar mig till en massa dumheter via din blogg!!! *skratt*
Kan tänka mig följande förvaring i brunsvart:


En sån här under tv:n borde räcka till för att gömma alla fula dvd & cd-pelare, stereo & alla filmväskor m dvd filmer. Ja, allt sån´t där man bara har men inte ska ha framme för det blir så rörigt i rummet då...ja, ni fattar!




Sen skulle det kunna funka med 2 såna här för att förvara alla böcker i, men framförallt för att kunna ha alla sällskapsspel förvarade på ett snyggt sätt så att vi får lite ordning & reda på dem.
(och kan flascha de coola Disneyversionerna av TP & monopol utan att de blir dammiga!)

Sofforna får hänga med ett tag till, det finns ett par tv-timmar kvar i dem & de är bara sååååå jäkla sköna att ligga & se på tv i så dem byter vi nog inte ännu på ett tag även om de börjar bli lite slitna på sina ställen. Men det är ju då de brukar vara som bäst!

Annars händer det inte så himla mycket på shoppingfronten (tyvärr!!!) eftersom det sedan länge är klart med alla presenterna till litens födelsedag, båda barnens paketkalendrar & stors födelsedag.
Julklapparna är ju även de i stort sett klara. Det enda som måste fixas är julkorten & ett gäng almanackor av olika slag som ska beställas plus ett par presentkort som ska köpas i julklapp, men dem ordnar vi närmre jul av förklarliga skäl; de gäller ju ett år från inköpstillfället så....

Nu är det dax för lite soffhäng ihop med samboälsklingen & planera för morgondagens shoppingtur!
Kram & godnatt på er allihop halloween firare därute!
//Tinna


Kommentarer
Postat av: Linda

Alltid trevligt att vara en inspirationskälla! ;) Möblerna ser ut att kunna bli skitsnygga, och sofforna tycker jag absolut ska hänga med ett tag till! =)

2009-11-01 @ 17:04:27
URL: http://paivys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0