-"Sankta luciiiiiaaaaaaaa..."

Godmorgon!

Nu är man nyss hemkommen från luciafirandet på dagis. Hur söta var de inte på en skala då?! Runt 30 ungar i åldern 3-5 år ungefär som stod så stilla & fint & sjöng den ena julsången efter den andra, man blir imponerad över vad de lyckas lära de små knattarna på bara ett par övningstillfällen.



Jag hade en liten "låneunge" i famnen hela föreställningen, liten Wilma som är 15 månader (kompisens dotter) satt så fint i mitt knä & tittade på barnen som sjöng. Hon är bara för go´ den tösen. (nästan så man blir lite sugen på fler!! *ler*)

Efter lussandet så serverades det fika på respektive avdelning & liten visade stolt upp alla teckningar & pysselgrejjor som hon gjort och som nu satt uppsatt på väggarna. Jag fattar inte hur de hinner fixa allt som de gör med barnen. De är ute i stort sett hela tiden som liten är där, men ändå hinner hon få göra så mycket fina grejor, trots att hon bara är på dagis 3 timmar om dagen. *fantastiskt!*

Inte en sekund ångrar jag att vi jobbade så hårt i våras för att hon skulle få byta avdelning, den hon tidigare gick på har barn i samma ålder och borde ha samma aktiviteter men det går inte att jämföra på samma vecka - vilken skillnad det är. Jaja, hur som helst - vi är skitnöjda & det viktigaste av allt; liten stortrivs & har utvecklats lavinartat bara på dessa få månader som hon varit på nya avdelningen.

Om någon av er i personalen är inne här & läser så säger jag det igen; NI ÄR BÄST & GÖR ETT UNDERBART JOBB MED VÅRA SMÅ! 
Jag önskar att alla barn kunde få uppleva förmånen av att ha en sådan personal som tar hand om dem varje dag. Liten älskar sitt dagis & inte en enda gång har hon visat att hon inte vill gå dit, snarare tvärtom - hon protesterar när det är dax att gå hem!!

Nu ska jag ta mig en stilla surf på det underbara internetet & kika om jag kan hitta några snygga julgardiner eller nåt schysst tyg att sy de ultimata gardinerna av. *pysselsugen, juuuu...!*

Time for coffee......
//Tinna

Kommentarer
Postat av: Linda

Vill med ha julgardiner... Och vanliga till köket....

2008-12-11 @ 12:03:33
URL: http://paivys.blogg.se/
Postat av: Linda

Vill med ha julgardiner... Och vanliga till köket....

2008-12-11 @ 12:03:45
URL: http://paivys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0