Jisses, vilken helg!

Ja, vad kan man säga - vissa helger så slöar man till det & får ingenting ur händerna på hela helgen, sen finns det helger som denna! Är mer trött nu än jag var i fredax när jag kom hem från jobbet, men det finns skäl till det efter att ha gjort följande:

Lördag:
Upp i ottan - till A6 för inköp av present till sonens klasskompis som hade kalas samma dag. Köpte en cool radiostyrd rymdgubbe (sonen blev så nyfiken på den så han tog sina sparade pengar & köpte en till sig själv!)
Hann även köpa nya gympaskor till sonens allra första gympalektion på måndag. Hem igen 10 i 12 - kalaset startade 12.00. Mamma & hennes man hade redan varit här med grejjorna vi skulle få (de stod på altanen) så barnen ville ringa & tacka för de fina presenterna de fått av dem.
Sagt & gjort, efter det bar det iväg på kalas för sonen medans dottern, jag & sambon fixade lunch & städade här hemma.

Efter kalaset for vi till ByggMax för att köpa byggmaterial till altanbygget på baksidan - sen vart det en tur till Blomsterlandet för inköp av höstblommor & massor av mysiga blomsterlökar att plantera i landet på framsidan.
På hemvägen blev det ett blixtsnabbt stopp på ICA för inköp av mat & dryck till kvällens BBQ hos ett par kompisar. Kom dit vid 17-tiden & grillade kyckling som vi åt m pastasallad & tzatziki. *Mmmmmm, me like a lot!*
Hem igen runt 21-tiden & nattade de små. Kollade lite på tv, sen soooova!

Söndag:
Upp i svinottan igen (blev väckt vid 6 av 2 tv sugna småtroll. -"MAMMAAAAA, kan du starta barnprogrammet...... NUUUUUUU...."
Jaja, det var ju bara att smyga upp & få igång på Disneychannel sen över med täcket över huvudet & sova vidare i soffan! Trodde jag ja, liten klättrade runt på mig hela tiden så det var ingen idé att försöka vila då.... *suck*
Efter frukost startade altanbygget för sambon, barnen var i grannens trädgård & busade & jag storstädade köket & badrummet, planterade blommor i blomlådorna, rensade bort allt gammalt i landet & grävde ner alla blomsterlökarna. Sen var det lunchdax, mer snickrande för sambon, fixade matschemat,drog till Willy´s & storhandlade, hem och packa in all mat, bada barn,plocka fram kläder tills imorgon åt knattarna, packa väskor till skola & dagis, vika tvätt så tvättberget från h%¤#/et är något mindre nu, sen vart det filmtajm (En prinsessas dagbok 2) och nu är jag bara ett bad från att få lägga mig i min härliga säng & fortsätta läsa min underbara bok.
Jisses, längtar redan till nästa helg då jag har en "hot date" med min älskade sambo. Då väntar en barnledig lördag, middag med goda vänner & sedan Mamma Mia på bio. *life´s good!*

Imorgon är det business as usual; upp vid 06.00, skola 08.00 då jag ska vara med & kolla när de har gympa sen hem & städa vidare ihop med liten innan jag kör henne till dagis vid 13-tiden. Sen jobba 15-23.30. *fullt ös*

Vila får jag väl göra när jag blir gammal...ehhm, äldre menar jag!

I love my life!
//Tinna

Kommentarer
Postat av: Linda

Hehe, då har jag ju iaf något att se fram emot om 20 år då..... ;)

2008-08-31 @ 23:28:13
URL: http://paivys.blogg.se/
Postat av: Jorma

Dejt nr 2 gick fint, hon var den som spillde öl den här gången ;)

Idag blir det dejt nr 3.

2008-09-01 @ 10:22:33
URL: http://jormastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0