Helgen som varit...

...fredag;
Efter jobbet så vart det lite mer bakning på schemat. Knattarna & jag fixade ihop kolakakor, cornflakeskakor & hallongrottor så nu finns det fikabröd så det räcker till åt släkten i helgen! *nöjd*
Var trött som f*n på kvällen så jag somnade efter halva "Harry Potter & den flammande bägaren", vi kommer nog aldrig bli klara med de filmerna. Sambon kollade klart på filmen & medan jag sov som en liten unge i soffan!

...lördag;
Tårtan "bakade" vi på ICA Maxi och i år vart det en svart princesstårta med en stor vit döskalle på! Lakritssmak på marsipanen & hallonfyllning. Annorlunda men gott som 17.
På em kom halva släkten infarande m blommor & presenter och vi fick en härlig eftermiddag i strålande solsken. Undertecknad fick ett fett getingstick på ena låret & det gjorde skitont. Jag började t.o.m. grina och kände mig rätt orolig när halva låret vart illrött. *Vi snackar inte nån liten yta som ni förstår!!*
Vad hjälper det med sockerbitar för att få ut giftet?? Det enda som hände var att mitt ben blev fullt med små sockerkorn när den smälte! Jag bara undrar; hur mår man som geting när man tycker att mitt blekfeta lår är nåt att hugga tag i?!?! Senare på kvällen försvann rodnaden & svullnaden och benet ser ut som vanligt igen.
Tyvärr kunde inte syster m sambo bli kvar & spela kort - de hade andra planer idag, vi får ta en kortspelakväll en annan gång.
Tack för alla de fina presenterna jag fick; Nalle Puh glas, en skitsnygg HV 71 halsduk, blommor & 2 biobiljetter inklusive barnvakt så jag kan ta med mig sambon & se "Mamma Mia" på bio om 2 veckor!

...söndag;
Efter en ganska slapp förmiddag så drog vi till Gränna för lite mer kalasande. Pappa & hans sambo har sin husvagn på campingen där så vi packade med oss fika och tillbringade en eftermiddag i ösregn i deras förtält. Mycket trevligt, fick en massa lotter (typ trisslotter) av dem & vann hela 20:- på en av dem! *WOW* Godispengar till biobesöket kanske!! *ler*
Började må halvkass på kvällen; ont i halsen & snuvig som bara den - har absolut inte tid att bli sjuk nu när vi ska iväg på resa nästa helg...
Mina auktioner på Tradera gick ut idag oxå, nu äntligen är matsalsgruppen såld - väntar på att köparen ska höra av sig om när hon kan hämta det. Ska bli såååå skönt att slippa ha de möblerna stående på altanen. Att de är i vägen är bara förnamnet!

Återkommer senare & skriver lite mer......nu väntar duschen på mig!

Over & out!
//Tinna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0