Öm tå, shopping & nedräkning!!

Hej & hå, trasig tå! *ler*
Ni som inte träffat mig den senaste veckan lever i ovisshet en liten stund till & tror kanske att min klumpighet gått över med åren....Ånejdå, den har igen slagit till med full kraft. Denna gång, i onsdax förra veckan närmare bestämt, så lyckades jag med konststycket att riva ner en schysst tung stengodskruka från hyllan som sitter ca 1,5 m upp på köksväggen. Krukan landade rakt på min stackars lilltå som under den gångna veckan har varierat i färg från mörkt lila till gulgrönt via rosa :(
Det gör SVINONT att gå i jobbarskorna men skam den som ger sig - jag har iaf jobbat denna veckan so far. (förra veckan var det ju vabbens underbara tid pga att sambon vart så dålig i ryggen + att han fick influensa så jag var tvungen att vara hemma för att ta hand om de små krypen!)
Jag ska ta & testa de gamla truckdojjorna 2morrow om det inte blir bättre innan dess. *suck*
Allt talar för att jag har en spricka i tån & vad de då skulle göra på vårdcentralen kommer jag nog allt ihåg - glömmer aldrig sprutorna de gav mig RAKT IN I TÅN när jag hade slagit sönder den under en resa till Peking -99! Så -"NEJ TACK!" Jag har hellre ont ett tag till än riskerar nån sån monsterspruta igen!

Helgen som gick var det utgång med jobbet & vi samlades på en underbar grekisk restaurang i stan där vi käkade grillbuffé & myste. Därefter bar det av till bowlinghallen där maffian underhöll mig & samboälsklingen med fristil på banorna! Sambon satt med ont i ryggen & jag med min blålila tå så vi fikade & hejjade på de olika lagen och hade jättemysigt trots diverse krämpor! *jisses, vi är som gamla pensionärer!*
Kvällen vart tidig för vår del, vi for hem lagom till melodifestivalen & högst motvilligt upptäckte undertecknad att en viss glädje spred sig inombords när Caroline af Ugglas gick vidare till finalen nästa helg. Jag, som tidigare avskydde låten, kom på mig själv med att sitta & sjunga med & gilla den. Nåja, jag har fortfarande min favorit; Molly ´som jag tror stenhårt på i finalen. Nog om detta.....

Söndagen tillbringade jag med min kära sambo & våra små monster i Ullared där vi njöt av en låååååång shoppingtur i ett nästan tomt varuhus. Aldrig nånsin har jag varit där & det har varit så lite med folk. *skönt!* VI gjorde massor av fynd & här kommer lite bilder på en del av knattarnas nyinköpta kläder:

    
Stor fick bl.a. ett regnställ "Abeko", en cykelhjälm med Spiderman på, skidhandskar, 2 coola kepsar & strumpor.

    
Här syns sonens tröjor, bälten, kalsonger & strumpor, samt en skymt av alla de fina byxorna vi fyndade åt honom....


         
...2 par joggingbyxor, 1 par jeans & 3 par "prasselbyxor". *våren är räddad i klädväg för honom!*
Det mesta har han varit med & valt ut själv.



Liten har även hon varit med & bestämt färger & motiv på kläderna, så det mesta vart....ROSA!!! *ler*
     
Nattlinne, trosor & massor av strumpor...


...prickiga tights m top till i svart/vitt, diverse glittriga t-shirts & naturligtvis; ett par tröjor med älsklingen Blixten McQueen på...(här syns en marinblå...)

    
...och här är en svart likadan! Cericerosa tights med glittrig tröja till, blekrosa midsommarklänning med rosaprickig munkjacka till.




Regnställ, keps, solglasögon, regnvantar & ett allväders set som är vatten-& vindtätt. *perfekta dagiskläder framöver*

Utöver detta så fyndades det massor av kul saker till nya husvagnen, en mängd spel till hela familjen ett par spel till PS2:an & sjukt mycket annat smått & gott som jag bara inte har tid att sitta & räkna upp här.
Nästa tur till "den stooora gula affären" (knattarnas namn på GeKås!!) är planerat till början av oktober, men man vet ju aldrig om shoppingsuget sätter in i sommar så det blir en "liten" extra tur då!

Nu är det dax att natta vilddjuren så jag avslutar med att påminna om att idag är det bara 288 dagar kvar till julafton & endast 17 dagar kvar tills vi hämtar husvagnen! *time flyes...*

Ha en fortsatt härlig tisdaxkväll, själv ska jag ägna min åt yogaträning, "Desperate Housewifes" & ett bad
- fast inte samtidigt!!! *asg*
Lots of love....
//Tinna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0