Biobesök, barnmässa & Vasalopp! *vilken helg!*

Lördag em/kväll var vi ute & käkade plankstek med ett par goda vänner. Efter en underbar middag så var vi på bio & såg filmen "Män som hatar kvinnor" Kanonrulle. Spännande, lite skrämselavsnitt & en hel del klurigheter gjorde att 2,5 timmar gick skitsnabbt. På det hela taget en super film som får hela 8 av 10 tummar upp av mig! Se den om du inte redan har gjort det!

Idag har vi varit på Barnmässan i Göteborg & "skrotat runt" ihop med samma kompisar som vi var ute med igår, med den skillnaden att idag hade vi med oss alla våra 5 barn! Mässan bjöd på ganska många gamla godingar men även en hel del nyheter fanns representerade. VI köpte lite pysselböcker till knattarna & sen fick de, som vanligt, en massa gratisreklamgrejjor i de olika montrarna. Vi fikade medhavda Musse Pigg våfflor och en massa annat gott och efter avslutat mässbesök vart det givetvis ett traditionellt besök på "Donkan".
Hemma vart vi vid 17-tiden så nu väntar bara Bolibompa, kvällsmat & sen är det godnatt för de små iaf! Undertecknad jobbar ju em nästa vecka så jag kan ju få lov att vara uppe liiiite längre ikväll!

När vi var i Göteborg så fick jag ett SMS av min underbara vän Åsa som stolt berättade att vår gemensamme bekant Daniel Tynell för tredje gången kämpat sig fram som segrare i Vasaloppet. GRATTIS!!!
Aptrist att man inte kunde se loppet, eller iaf slutspurten när den direktsändes i tv - snacka om att man hade haft nerverna utanpå isf!
Klart att det ska till en dalmas för att ta hem det! Grattis, Tynell!

-"När ska du få med dig brorsan ut i loppet igen då?"




Nu är det dax att packa upp dagens packning & sen packa morgondagens väskor, plocka fram kläder till de små osv...
Hoppas ni alla haft en härlig helg, det har iaf jag & de mina haft!

Imorgon är det måndag & jobbdax igen - härligt!
//Tinna

Ps. Nu är det bara 26 dagar kvar tills vi ska hämta husvagnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0