Migrationsverket sucks.....

...idag avslutades dagen på jobbet med ett möte där chefen berättade att en av killarna på mitt skift inte länge får jobba kvar hos oss :(
Detta beror på att hans uppehållstillstånd ej längre gäller & "hans fall" nu är ett polisärende i väntan på en eventuell utvisning. Han kan tydligen söka nytt uppehållstillstånd & om det beviljas så får han isf komma tillbax till jobbet  & jobba igen. Men under "utredningstiden" så måste han sitta hemma & bara vänta, 2 gånger i veckan ska han visa sig på polisstationen så att de ser att han inte tänker gå under jorden & gömma sig. Tyvärr verkar han ha oddsen mot sig - chefen förklarade att när ett sådant här ärende blivit polissak så är det inte många som får stanna kvar....*suck*
Anledningen till att han riskerar att tvingas lämna landet är att migrationsverket anser att Kabul inte längre är en oroshärd utan en "lugn" plats i världen...... *eller hur....*
Undrar om de som tagit detta beslut nånsin planerar att resa dit...
För er som inte har riktig koll på geografin så kan jag meddela att Kabul är huvudstaden i Afghanistan !?!?! "Lugn plats", ja just det.....
Det finns alltså en överhängande risk att en av mina gulliga & supercharmiga jobbarkompisar kommer att tvingas att resa till landet där talibanerna springer omkring och krigar med Bin Ladin i spetsen, landet där kvinnor måste gå omkring i burka & dit ingen vettig människa vill resa frivilligt......

Det känns bara skit att han måste leva i ovisshet och tyvärr kommer det säkert att ta en evighet innan saken är klar & ett beslut kommer. Snacka om pressad psykisk situation för honom.....

Jag har pratat med honom i telefon tidigare idag & han skulle ringa mig senare ikväll så vi kan prata vidare om det som händer. Jag håller tummarna stenhårt & hoppas på ett underverk som gör att han får stanna. *saknar dig på jobbet, B*

Vem ska nu sjunga för mig hela dagarna på jobbet?
//Tinna

Kommentarer
Postat av: Linda

Usch, vad hemskt.. Alltid skickas alla BRA människor hem...

Det är en jobbarkompis. Lat bortskämd liten snorunge. Hoppas hon får sparken snart....

2008-09-26 @ 21:39:14
URL: http://paivys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0