Tisdag & fortfarande sjuk... :(

Det verkar som om jag åkt på nån magsjuka för inte är det mensvärk iaf. Det underliga är att ingen annan i familjen är sjuk så jag funderar på vad jag ätit som gjort att det blivit såhär, men allt jag har ätit har resten av klanen käkat oxå så jag är bara förbryllad över orsaken till att jag mår såhär....
Kanske är det en allergisk reaktion mot träningen som jag börjat med!!! *garvar* Jaja, läget är något mer stabilt idag, maten stannar kvar om jag uttrycker det så men det är inte ok ännu så jag får nog snällt stanna hemma imorgon oxå, men sen MÅSTE jag tillbax till jobbet - abstinensen är enorm! *saknar jobbarkompisarna & truckarna!!! ler*


Den kära bilen är ju fortfarande precis så stendöd som den var igår när vi bogserade hem den. Så nu står den så fint i garaget & blänger på mig. Sambon har tydligen hittat en "kontakt" som är en jävel på att meka Volvo så det förvånar mig inte ett enda dugg om han lyckas fixa till detta oxå. Han är helt otrolig på att fixa bilarna när det händer något med dem. Fördelen är att det inte brukar kosta skjortan heller när han gör det - f*n vet hur han bär sig åt! Han är smart min samboälskling! *stolt*


Det är den bakre av bilarna (=sambons) som inte vill funka just nu!
Den främre (=min) har bråkat klart för en livstid redan! *dyr leksak*

I övrigt händer det inte så vansinnigt mycket på den här adressen. Julplanerandet lufsar på i maklig takt, igår vart litens paketkalender inslagen, så även alla hennes födelsedaxpresenter. Idag tänkte jag ta itu med stors paket. 
När det gäller julklapparna så är det bara ett par stycken kvar att planera till, några som ska inhandlas & rätt många som ligger & väntar på att slås in. Årets julkort ligger klart i datorn - försöker bara komma på hur fotot ska se ut som ska infogas på sidan 2 i det, men jaja, det brukar ge sig till slut.  



Litens kalasinbjudningskort är klart i datorn. Hon & jag satt i söndax & fixade ihop det. Hon berättade hur hon ville ha det & jag ordnade till det efter önskemålen sååå mycket Ariel & rosa text vart det. Men huvudsaken är att hon blir nöjd - det är ju hennes kalas det handlar om så hon får lov att bestämma då!
                                       

Jag gör alla kort i ett program som heter Greeting Card Factory de Luxe & än har jag inte sett något som ger bättre resultat så jag är helnöjd med det. Korten brukar få mycket komplimanger från mottagarna. *mallig* Kanske visar jag några exempel här vid ett annat tillfälle, orkar inte nu...

Ska försöka ta mig till affären senare idag & handla lite, det mesta börjar ta slut. *igen!?!?*
V-E-M äter upp alla mat här hemma egentligen?!?!
Måste även försöka knåpa ihop en bra present till pappa som fyller år till helgen oxå. Ska ringa honom senare idag & bestämma dag & tid osv. Vad ger man en person som har allt???

Avslutar med ett boktips; "Resan tillbaka till den vita massajen", det är den tredje boken i en serie av kvinnan som flyttade till Kenya & levde tillsammans med en massajstam i flera år. Fantastiskt fascinerande böcker alla tre. Rekommenderas.

                   

Dax att vila...*trött*
//Tinna

Kommentarer
Postat av: Mi

Skickar lite krya på dig kramar... Hoppas magen blir bra snart. :)

2008-10-14 @ 20:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0