Onsdag & jag ser ljuset i tunneln....



....YES, magsjukan verkar vara över för den här gången. *härligt* Ännu härligare är det att varken knattarna eller samboälsklingen vart smittade. Sjuka barn är inte kul - men hellre det än en sjuk vuxen man!!! *hihi*

Idag har ägnat mesta tiden åt att spela spel med knattarna & vi avverkade både Tårtspelet, Lusen, 5 myror är fler än 4 elefanter (det som handlar om siffror), Bamse 4 i rad & Tjuv & Polis. Bland det bästa med att ha barn är att kunna spela alla roliga spel som man älskade som liten. *livskvalitet i kubik*
När spellusten gick över (och när "vinstkexen" tog slut) så var det bara jag som ville spela nåt mer, men de små var redan igång & plockade fram grejor över hela köksbordet för nya aktiviteter! Så de fortsatte med att dega med Play-Doh lera & liten passade på att pärla sig ytterligare ett snyggt halsband....vars pärlor rasade ut över både vardaxrumsgolvet & sen över köksborden för att hon missade den lilla detaljen att be mamma sin att knyta ihop gummibandet så halsbandet skulle vara klart för användning. Hon "tog på sig" det utan att det var knutet, alltså. *ingen bra idé!* Nu är det ihoppärlat för tredje gången av en tålmodig liten & undertecknad knöt snabbt ihop det så nu har hon ännu ett halsband till sin smyckesamling. *rart*

Annars är det som vanligt; nothing much really.....

Tänkte passa på att avsluta med några rader till mina nära & kära som på olika sätt bosatt sig i mina tankar just nu;

B (min jobbarkompis som hotades av utvisning som jag berättat om); var du än befinner dig just nu så hoppas jag att du mår bra efter omständigheterna. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du slipper bli utvisad & att ditt beslut att "gå under jorden" visar sig vara rätt. Om du läser detta så hör av dig - saknar dig jättemycket.

Till min vän som nyligen separerat vill jag bara skicka tonvis med styrkekramar. Adda mig via MSN så kan vi prata lite...annars är faktiskt telefonnätet utbyggt så pass bra att vi har hemtelefon även om vi bor rätt lång söderut!!! *fattar du vinken!?!*

Mamma, kära lilla mamma (& din bättre hälft oxå, naturligtvis!); TACK igen för att ni tar hand om knattarna så att jag & samboälsklingen får möjlighet att åka på den "Gigantiska" julfesten om ett par helger. TACK-TACK-TACK-TACK-TACK-TACK!

Emelie & Viktor, mina goa´ små jobbarkompisar; TACK för den gigantiskt goda muffinsen som ni skickade med samboälsklingen hem från jobbet idag. Hur gulligt är inte det på en skala då - ni tänker på mig så jag inte missar våran onsdaxfika. Ni är bara bäst! See ya 2morrow :)

T; som just fått besked om att han fått nytt jobb. GRATTIS! Det är du såååå värd efter alla tuffa år!

Pappa, din gamle get (!!!!!); tack för ännu ett fantastiskt roligt samtal tidigare idag! Jag blir alltid på så gott humör av våra samtal! Hoppas hoppas att ni får tag i den där presenten vi pratade om till liten. Kram till dig & din gulliga sambo.

Samboälsklingen, du ditt lilla charmtroll; se till att sparka liv i din döda bil så jag slipper skjutsa på dig mer!!! *retas & det vet du*

Stor & liten; bara för att ni är det bästa som finns & aldrig ger mig en lugn stund! Jag bär er alltid i mina tankar oavsett var jag är. Ni ger mig all energi jag behöver & tar den lika fort, men jisses vad jag älskar er.

Sist men absolut inte minst, mina härliga syskon; vad vore livet utan er??? SKITTRÅKIGT!!! Jag älskar er & önskar att vi kunde ses mycket oftare, men nu är det ju snart högsäsong när det gäller umgänget med tanke på alla kalas, godistillverkning, julbak & julklappsbytande så vi kanske tröttnar på att träffas sen? -"NÄÄÄÄÄH", det kommer aldrig att hända, eller hur!

Avslutar med en bild på de underbaraste syskon man kan önska sig:


Från vänster: mellansnyggsyster, minsta snyggsyster & världens goaste brorsa..
...& liggandes som en padda över deras stackars ben är ingen mindre än "your´s truly"!

Bathtime.....
//Tinna

Kommentarer
Postat av: Linda

Du är den bästaste syster man kan ha! Njaa, okey, delad förstaplats med minsta snyggsyster ;P Blir maaaassa umgänge resten av året! KRAAAAAMAR

2008-10-15 @ 23:54:42
URL: http://paivys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0