Lördaxshopping med "La Familia!"

Ojojoj, vilken shoppingtur vi har varit ute på idag, me & the rest of my gang!
Första stoppet var givet - Babyproffsen! Och ÄNTLIGEN har de nya bilbarnstolarna inhandlats & monterats på plats i snygg-Renaulten. Gissa hur stolt liten var när hon insåg att det nu är slut med att åka baklänges i framsätet och hon kommer att få sitta bredvid brorsan i baksätet & titta FRAMÅT när vi åker. Hon såg så himla stor ut där hon stolt satt & kommenterade allt & alla! De verkade stortrivas i sina nya stolar båda två. Undertecknad vantrivdes inte direkt med att sitta fram igen efter 6 års exil i baksätet!! *ler* Det var väldigt ovant att sitta bredvid samboälsklingen efter alla år man tillbringat med att stirra honom i nacken!
Så här ser stolarna ut:

När lunchen var ordnad på McD så köpte vi följande prylar:
Varsin tomteluva som knattarna ska ha på julkortsfotot
Massor av papper, band & glittriga rosetter till alla julklappar
2 julklappar till liten
De sista prylarna till paketkalendrarna
En söt krans att sätta på grinden till advent
"Lite" lördaxgodis
Ett skitskoj spel till oss själva som hette "Veckans värsta"
Födelsedaxpresent till syrrans sambo som vi ska fira imorgon
Jättefina julhjärtan som ska hänga i köksfönstren när de nya gardinerna sytts & hängts upp till advent!
Julmust & pepparkakor! *julstämning har flyttat in nu - och jag klagar inte!*

När vi kom hem spelade vi det nya spelet & sambon vann :( Spelet var skitskoj, men man bör vara minst tre för att det ska kunna genomföras helt enligt reglerna. Efter en "bitter" förlust för tjejlaget (= jag!) så körde vi en omgång "Kampen mellan kvinna & man" oxå, och givetvis så var det jag som vann! Kvinnor ÄR bäst så är det bara!!! *skojar*

Hade ett långt & intressant samtal med min kära mamma oxå. Vi avhandlade nog allt som går att prata om i en & en halv timme. Det var kul! Det bestämdes bland annat att hon & hennes man kommer att fira julafton hemma hos oss i år & de som känner mig förstår nog vad det innebär! Jag längar så jag snart smäller av tills det blir jul! Underbart att samla de man tycker om på en av årets absolut bästa dagar! *glad* Hoppas att flera kan komma, så här långt är det bestämt att vi blir 7 stycken. Nu börjar det bli dax att kolla om tomten kan titta förbi när det blir dax!

Nu ska jag försöka få ordning på inbjudningskorten till litens kalas, programmet jag gör dem i strular lite så jag ska leka tekniskt underbarn & fixa till det tänkte jag istället för att vråla på sambon så fort nåt i datorn krånglar. *kan själv ni vet!!!*

Ha en underbar fortsatt helg & glöm nu inte att ställa tillbax klockan en timme inatt!
Have a great one...
//Tinna

Kommentarer
Postat av: Linda

Mellersta snyggsyster kommer också! Kanske Donna med. Henke stannar här med sin familj, båda hans bröder kommer hem till jul såå... =) Ses snart! Kraaaaam

2008-10-26 @ 10:58:41
URL: http://paivys.blogg.se/
Postat av: Malin

Minsta snyggsyster också!!! =D

Måste ju sjunga mössens arbetssång ju med alla systrarna ;D

2008-10-26 @ 12:06:08
Postat av: Annanann

När Markus var liten kom han hem från dagis och berättade en rolig historia!



Det var tre pojkar som träffade en ande, anden lovade dem var sin önskning! Den förste önskade att han skulle bli jättestark, och "poff" så var han det! Den andre önskade att han skulle bli jättesmart, och "poff" så var han det! Den tredje önsakde att han skulle bli jättestark och jättesmart , och "poff" så blev han en tjej!

2008-10-26 @ 14:29:38
URL: http://ann-brorson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0