Helgen som försvann!?

Jisses, vad tiden går snabbt; redan är det ju söndaxkväll....
Jaja, min vana trogen så kommer här helgen i ett sammandrag;

Fredag:
Jobbade som vanligt - idag for jag omkring på den stoooora trucken hela dagen. Jag måste ha världens roligaste jobb trots att jag "bara" är terminalarbetare. Jag stortrivs verkligen i truckarnas underbara land!
Direkt efter jobbet for jag hem, käkade lite pastasallad & sen drog jag & min "coach" ut i skogen för ett tränigsrunda. Vi hade bestämt oss för att starta med den kortaste banan som är 1,3 km, men den tog slut så fort så vi tog ett extravarv av bara farten! Ungefär 500 meter från starten så kändes det som om hela häcken försvann! Tänk vad enkelt det gick att bli av med den! *asg* Dessvärre var det bara tillfälligt den "försvann" och efter avslutat pass inklusive lite skön stretching så bar det av hemåt igen. Resten av kvällen ägnades åt att duscha, äta & sen sooooova väldigt tidigt. Jag var skitslut efter en tuff vecka.

Lördag:
Eftersom lördagarna är sambons sovmornar så klev jag upp vid 7 med knattarna & morgonmyste framför tv:n med dem. Ve den som missar favvoserien (deras alltså!) 5 på spaning. Det gör man inte ostraffat på helgmornarna!!! *ler*
Sambon vaknade vi 10 & ägnade sen i stort sett resten av dagen åt att fixa med altangolvet på baksidan. Det vill gärna bli bra när det blir klart! VI andra ägnade oss åt att leka & busa hela dagen, stor hade en kompis här så jag & liten målade & pysslade med hennes sjöjungfru dockor & lite annat. En av paketkalendrarna vart i stort sett helt klar oxå, nu är det bara resten kvar! *mycket paket blir det!*
Jag passade på att köra ett yogapass när knattarna somnat & sen vart det en het bastu ihop med en kall öl. *sitter fint*
Kvällen var lugn, jag & sambon kollade på en film (den senaste i raden som handlar om Indiana Jones) Filmen var okej, men slutet var "lite" flippat tycker jag! Somnade vid 1-tiden.

Söndag:
Idag var det min tur att få sovmorgon & jag låg & drog mig fram till 10-tiden då stor kom & kramade mig godmorgon & sa att mitt kaffe var klart! Kan det bli lyxigare?

Eftersom sambon återigen var igång med altanbygget idag så var jag & de små inne & pysslade med mera paketkalendrar & sen kollade de på film. (Den som handlar om jultomtens verkstad, som alltid visas på julafton!) Min julentusiasm har börjat smitta av sig på de små!

Efter middagen var det dax för dataspel en stund så sambon var sällskap på kontoret medans de spelade allt vad de orkade på varsin dator!  Själv satte jag igång med att slutplanera deras paketkalendrar & födelsedaxpresenter så man har järnkoll på vem som ska få vad.
Efter förra helgens Ullaredäventyr så är ju även de flesta julklapparna klara så nu ska jag bara klura ut hur årets "paketdesign" ska se ut" *viktiga uppgifter man skaffar sig!!!*
Right now är det Bolibompa tajm så sambon & de små kikar på det. Själv ska jag börja få till designen på litens inbjudningskort tills hon fyller år - inte så länge kvar ju!

Imorgon startar löpandet på asfalt - har tänkt att köra en runda varje dag efter att jag lämnat liten på dagis. Hoppas det blir bra "springväder" bara! Jobbar ju eftermiddag nästa vecka så det är ju perfekt att passa på att träna lite när jag har lite "egentid" Innan har den lata masken hindrat mig men den har jag slagit ihjäl nu! *tjejmilen, here I come...!*

Dax att packa skol- & dagisväskor......
//Tinna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0