Lite uppdatering, så mellansnyggsyster slipper tjata mer!

Helgen som gick blev inte direkt som vi planerat, tyvärr. Vaknade svintidigt i lördax morse av att stor var på toa & kräktes :(
Insåg snabbt att julfesten flög sin kos för min del - jag tillbringade hela lördagen hemma med en mycket sjuk liten kille som hade runt 40 graders feber & inte gick att få i någonting annat än lite saft & alvedon på hela dagen. *orolig* Han sov sig igenom hela dagen så jag & liten försökte sysselsätta oss så tyst vi bara kunde. Framåt kvällen så vände det plötsligt & stor satte sig upp & deklarerade att: -" Mamma, kan jag få ringa till pappa nu, och berätta att jag inte är sjuk längre!" Så lika snabbt som det började - lika snabbt gick det över. Han var förvisso inte hundra pigg på hela dagen igår heller, men febern var som bortblåst & han åt som vanligt igen. *skönt*
Under lördagen så satte jag ihop bokhylla nr 2 till litens rum så nu är det i stort sett klart vad gäller inredningen i hennes lilla hörn av världen. Det vill gärna bli asbra nu när hon har så pass mycket mer förvaring mot tidigare, förhoppningsvis kommer leksakerna vara på sina platser i hyllorna istället för spridda i ett jämnt lager över hela hennes golv som tidigare!
Samboälsklingen var på den gigantiska julfesten & hade tagit massor av bilder som jag kikade på igår eftersom jag somnade vid 21 tiden i lördax & inte vaknade förrän igår morse vid 8 tiden. *trött man var...*

Festen hade varit kanonlyckad och givetvis var det sambons lag som vann tiokampen & tog hem den stoooora vinstpokalen! Ett annat resultat hade varit otänkbart - jag bor ihop med en riktig tävlingsmänniska när det gäller!

Annars är det ganska lugnt; julkorten har kommit & jag har börjat fixa adresser på dem - mycket skrivande blir det. Idag kom de fotokalendrar som vi beställt för att ge bort i julklapp & de vart kanonbra, mycket bättre än förväntat! Hoppas de blir uppskattade av mottagarna :)

Idag på förmiddagen så har jag & liten adventspyntat i knattarnas fönster & slagit in ett par julklappar. Hoppas sambon hinner fixa de sista klapparna i veckan så vi är klara med alla julklappar innan helgen. VI får väl se hur det går - han ligger just nu "ganska" sjuk med feber & halsont så han kommer vara hemma imorgon & kurera sig lite. På torsdag drar ju Dreamhack igång så han siktar helt klart på att vara spelklar tills dess.
Onsdag kväll "invaderas" hemmet av sambons DH-kompis med familj. Så när gubbsen hänger på Elmia så ska vi brudar ta med alla knattarna & ägna oss åt det vi gillar bäst, nämligen shopping & barnaktiviteter såsom McD besök & en tur till Monkeytown bland annat.

Idag fick jag en förfrågan om jag vart sugen på att jobba lite övertid & jag sa ja innan jag hann tänka efter ordentligt, så 13.30 började min arbetsdag istället för 15.00 som annars är brukligt. Känns skönt att ha det gjort (goa´pengar på decemberlönen blir det ju...) men jag tänker inte jobba över mer den här veckan ialla fall. Det hände en del grejjor på jobbet idag som irriterade ihjäl mig & jag har bestämt mig för att ta mig en pratstund med vår avdelningschef imorgon angående det. Vi får se hur det utvecklar sig...lite pirrigt är det, men jag måste ta tag i det känner jag. Det funkar inte som det är nu.
Fick idag info av avdelningschefen att vår avdelning kommer att få kvalitetsbonus som betalas ut retroaktivt på decemberlönen & det blir ca 1.25:- per arbetad timme under perioden maj - oktober. Ett halvår alltså så det blir ytterligare lite mera "belle" i lönekuvertet i december. Dessutom så kommer den lönen den 19/12 så det är ju snart ju som man får pengar igen!
*hur ska man hinna sprätta denna månadens lön innan nästa kommer???
I-landsbekymmer i kubik, jag vet!!!*

Orkar inte pimpa dagens inlägg med en massa roliga bilder (måste sova nu...), hoppas uppdateringen är ok ändå - eller vad säger du mellansnyggsyster?

By the way, Linda - när det blir hund så blir det troligtvis en cattledog igen.....
*tji mops med andra ord...*

Kudden ropar.....ha det bäst....
//Tinna

Kommentarer
Postat av: Jorma

Lät's kick såm äss! ;)

Nu är räkningarna betalda o några trevliga böcker beställda! Nu kan jag lägga mig att sova med gott samvete (typ 1:10)

Ses i morron!

KRAM

2008-11-25 @ 01:10:08
URL: http://jormastic.blogspot.com
Postat av: Malin

Var i Linköping i söndas och gick in på arkens zoo. Då hade dom en mops där ;D Tänkte på dig då ^^



Btw. Var till toysarus eller vad det heter och dom hade "massa" barbie prinsar. en prins var törnrosas prins. Tänkte lite på sanna då nämnligen. De andra prinsarna var bara "vanliga" prinsar eller vad man ska säga. bara en prins helt enkelt ^^ hehe

2008-11-25 @ 10:34:03
Postat av: Linda

Heeey... Vad händer på fredag vid halv 6?? Syster vill veta... =(

2008-12-01 @ 23:39:20
URL: http://paivys.blogg.se/
Postat av: Annanann

Hallå, var är du, har du snöat inne, fastnat med fingrarna i adventsljusstakarna, jag saknar dig, semlorna säljs igen efter nyår?!!!

2008-12-03 @ 22:34:01
Postat av: Annanann

Hallå, var är du, har du snöat inne, fastnat med fingrarna i adventsljusstakarna, jag saknar dig, semlorna säljs igen efter nyår?!!!

2008-12-03 @ 22:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0