-"Bright light...."

...ungefär så kändes det idag när jag lyfte på täcket & smög ut från min kokong som jag tillbringat de senaste dygnen i! Jajamensan, rätt gissat - gissa vem som blivit dyngsjuk...IGEN!?!?! Orka med det i december....borde ha fullt upp med roligare saker..... :/
Var & jobbade som vanlig i torsdag med den lilla skillnaden att jag tog mig igenom em/kvällen med hjälp av alvedon, envishet & vilja. Jag hade feber redan tidigare på dagen & började må apa, men tänkte att "det är ju bara idag sen är det långledig helg".... *hmprf* Är huvudet dumt så får kroppen lida, säger man ju & i det här fallet så stämmer det rätt bra...
Eftersom det var Dreamhack helg så var samboälsklingen inte hemma så jag tillbringade hela helgen tillsammans med en av mina goaste & bästa vänner vars "gubbe" oxå var på DH & "slog ihjäl tiden!"
Fredagen ägnade vi åt det vi är bäst på; nämligen lite SERIÖS SHOPPING!!! Efter att vi lämnat stor på skolan så drog vi på "la grande shoppingtur" genom stan. Hemma vid lunch med diverse bra-att-ha-grejor såsom:
Adventsljusstake i ljus ek a´ 29:-
M-Tic (julklapp till stor) Funkar som Geomag men kostar hälften, 199:- för 320 delar!
Radiostyrd bil (oxå julklapp till stor) a´ 79:-
Halmbockar till knattarnas fönster a´ 9:-
Massor av stickers till julkortens kuvert, julklapparna & för att pimpa min skitsnygga almanacka för nästa år!
Wallies liknande stora bilder att sätta på barnens sänggavlar för fjuttiga 10:- per ark med runt 8-10 bilder på varje! *fynd* (stor fick bilar &dinosaurier & liten fick djungeldjur, snacka om att det var en hit..mycket uppskattat)
Liten valde en julklapp från sig till sin älskade pappa
Underbara julsnören med texten "GOD JUL" en vit rulle & en röd!
Min vän J, köpte julklappar till mina små godingar & stor kommer att få ett labyrintspel & liten kommer att få ett Hello Kitty memo. Båda sakerna står högt upp på deras önskelistor så det kommer att bli kul att se reaktionerna på julafton!
Vi handlade även en hög med fredaxmys åt trion av småfolk som vi ägnat hela denna helgen tillsammans med samt lördaxgodis så att det inte skulle saknas något på den fronten nästa dag :)
Efter bad, kvällsmat, fredaxmys framför tv:n så somnade "lilltrion" rätt ovaggade! Jag & J ägnade sen vår fredaxkväll åt att mumsa i oss mängder med kex & goda ostar samtidigt som vi sjöng oss hesa ihop med Mamma Mia på dvd:n. *ler åt minnet - det gör vi om nångång!!!*
Frampå småtimmarna så kom gubbsen hem & vi snackade bort en stund innan alla slocknade trötta & nöjda med dagen.
Lördagen var våra samoälsklingar (jisses, vi är fortfarande sambos efter alla dessa år - när ska vi nånsin....?) iväg på DH hela dagen så jag, J & vår lilla trio drog först på loppis där undertecknad gjorde ett superfynd! Jag köpte 2 blyinfattade fönster med olikfärgat glas i för futtiga 50 spänn!!! *snudd på gratis!* Vad jag ska använda dem till ska jag tala om en annan gång -  lite hemligt so far. Liten lyckades hitta en väska full av smålego för bara 20:- *lik mamma, men söt ändå!!!*
Efter loppis turen så drog vi till det bästa stället man kan tillbringa en lördag ihop med tre små vildbasare på; nämligen Monkeyown. Där busade de skiten ur varandra i nästan tre timmar innan de nästan bad om att få åka hem & vila! *uppdraget slutförd med beröm godkänt m.a.o.!!! asg*
Lördax em/kväll så började jag må halvkass igen & tog mig ett varmt bad i sällskap av en iskall cider. *var sååå värd det!*
Kvällen hängde vi brudar framför filmen "Djävulen bär Prada" & pratade om allt & alla, nästan - vi klarade nog av allt man nånsin kan komma på att prata om, känns det som! *Tack, J för en superrolig kväll igen!*
Jag gjorde som jag brukade när jag slöar framför en film jag sett innan - just det; jag somnade som en sten! *trött, juuu...*
Söndagen så kom jag inte ur bingen förrän klockan var nästa halv 11. *tack, samboälsklingen för att jag fick min söndaxsovmorgon som vanligt trots att detta inte var en "vanlig" helg!*
Våra kompisar som har en bit att resa hem, åkte så fort alla fått i sig frulle & packningen var på plats i bilen. En halvtimme efter att de åkt kom ett sms...-"står påsen med A:s paketkalender presenter kvar i klädkammaren?" Jag kollar & jajamensan, där står påsen med alla paket som liten A skulle få i sin paketkalender. VI bestämde att jag skulle packa & skicka den så snart som möjligt så att han skulle få sina paket så fort som det bara gick att ordna.
Så vart det då måndag igen & jag mådde fortfarande inte helt ok, men gjorde som jag gjort hela helgen - tar ett par alvedon innan jag drar till jobbet & visst funkar det....ett par timmar. Mer alvedon......mår lite bättre, en stund & så där håller jag på. *idiotiskt, jag vet - jag är i normala fall en rätt smart tjej...suck*
Efter avslutat skift hämtar jag knattarna, far hem & viiiiiilar. Samboälsklingen som är hemma sjuk tar hand om de små mest hela kvällen så jag kan vila.*vad hade jag gjort utan dig,D?*
TIsdagen startas likadant som föregående dag med 2 alvedon vid frukostkaffet innan jag far till jobbet. Jag mår skit, har feber & svinont i halsen, MEN.....åker & jobbar iaf.....*jag vet....jag borde vetat bättre...*
Vid halv 8 ger jag bara upp. Lägger ifrån mig mina jobbsaker & säger till chefen att nu går det inte mer, jag drar hem...
Väl hemma så lägger jag mig under täcket i soffan & somnar, & vaknade i eftermiddax känns det som!?!?! Jag har tillbringat de sista dygnen i en feberdvala som bara avbrutits av duschar, mat & andra nödvändiga saker. Inga tfn samtal, inget bloggande inget socialt umgänge med familjen - bara sova, sova & lie mera soooooova.
Så nu vet du Ann, vad jag har haft för mig de senaste dagarna! Nu kan det bara bli bättre & med lite tur är jag helt spelklar inför morgondagens julbord. Barnvakten är fixad men den här gången har jag inte hängt fram min outfit för när man minst anar det så är det nån jäkla bacill som sparkar undan fötterna för mina planer!!!

Nu ska jag krypa in i min goa kokong igen, denna gång ihop med en skål chips & en bra film....
Har fortfarande ont som f*n i ena örat  låter ungefär som om jag svalt ett rivjärn eller nåt sån´t, men febern har släppt & det värker inte i lederna lika mycket längre som synes - tidigare kunde jag inte skriva här eftersom det gjorde apont i lederna så fort jag rörde fingrarna....
Mycke´ gnäll är det just nu, känner jag....
*suck*
//Tinna

Kommentarer
Postat av: Annanann

Skönt att läsa att det fortfarande är lite liv i dig!!! Ha det så kul på julbordet också!

2008-12-05 @ 12:32:15
Postat av: Jorma

Hoppas du är frisk till kommande vecka!

Kram

2008-12-06 @ 10:38:10
URL: http://jormastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0