Trött...

...det känns som om jag har ett konstant minus på mitt sömnkonto :( Vaknade mycket riktigt av att 2 pigga knattar for omkring i sängen & busade och när jag frågade sonen vad klockan var så svarar han -" sex......ett.....åtta...!", efter att han kollar min digitala klockradio.
*jiiippiiieeee, eller nåt!*
De fick kika på Barnkanalen en stund men vid 7 så var det bara att släpa sig upp & inse att dagen börjat. *gäsp*
Men men, det är den inte så roliga sidan av att ha småbarn när man jobbar kvällskiftet! Har man väl vaknat till liv & fått i sig frulle så är det oftast bara helt underbart att hänga med dem. De har så mycket knäppt för sig så man undrar var de får allt tok ifrån!
Dagen har annars varit helt ok, avlämningen på dagis & lekis gick nästan oförskämt smidigt och det var en mycket lättad mamma som svängde ut från skolan idag, samtidigt som en leénde son satt i fönstret och vinkade glatt i sällskap med sin fröken. Ibland är det de där små sakerna som får en att le hela dagen.
Resten av dagen har flutit på rätt bra även om det var lite segare än vanligt under första halvan av arbetsskiftet, men det berodde nog mest på att jag var så trött att jag nästan stod & somnade. Imorgon är det onsdaxfika & då är det chefens tur att ha med sig nåt smarrigt; alltid något att se fram emot. 
Pratade en lång stund i telefon på förmiddan  med min underbara vän Carro, vi brukar vara varandras "soptunnor" när våra små är mindre kul att vara i närheten av. Hon har tvillingar på 3 år & en liten tjej på snart 1 år - så hon har lite mer att stå i än undertecknad! Hon ska ha ett Lingon & Blåbär party snart och undrade om jag var sugen på att komma dit då! OM jag är - barnkläder är det bästa som finns att frossa i! Dessutom är L&B:s kläder bland det absolut bästa man kan ha till de små - de håller i evigheter. Kolla in hemsidan här: www.lingonochblabar.se mycket fint har de.

Nu blir det en liten stilla surf ut på nätet & sen måste jag sova...... vi vet ju alla vad som händer på mornarna här! Ingen större risk att man får ligga & dra sig i onödan inte! Men det finns sämre sätt att bli väckt på så jag klagar inte!

Ha de gott så hörs vi kanske imorgon igen :)

Godnatt!
//Tinna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0