Fäääärdig!

Tro det eller ej; men nu är samtliga foton för 2004 & 2005 äntligen sorterade i en fin mapp som sambon ska bränna in på en skiva för att lämna in för framkallning....runt 500 bilder slutade det på efter ett hårt gallringsarbete.
*jisses vad med bilder man tar på allt & alla*
Jag har dessutom fått undan tvättberget från helv%&¤et så bortsett från lite tröjor ligger nu allt snyggt och prydligt på RÄTT plats. (Vilket INTE är över hela sovrummet!! *ler*)

Efter att ha käkat underbar wokad biff med mango & jasminris, tvättat minst hundra maskiner tvätt ( okej då 3-4 stycken om man ska vara nogräknad!), ägnat mig åt lite allmänt slappt umgänge med grannarna som droppat in en efter en med sina husvagnar efter diverse semestertripper så har jag nu äntligen fått fart på lite nya auktioner på Tradera där följande prylar finns till salu:

 - Matsalsgrupp i ek med 6 stolar -


- Gigantisk filmaffisch på "Kogänget" -



- Nästan lika gigantisk filmaffisch på "Baloo 2" -




- Brio Race -06 -

Samtliga auktioner har utropspriset 1:- så vi får väl se om någon är intresserad & nappar på dem. *hoppas*

Under tiden som jag fixade kvällsmat åt de små, nattade dem & packade väskorna inför dagis- och lekskolestart imorgon (ja, jag V-E-T att det egentligen inte alls kallas för lekis längre utan förskoleklass, men det struntar jag i - för mig kommer det alltid att vara lekis man går i året innan man börjar i 1:an! Så fick jag ur mig det oxå!!!*fniss*)  så ägnade sig sambon åt att damma, dammsuga & svabba hela övervåningen. *härligt*
Vi fick en del gjort denna söndag oxå, det är väl ungefär som det brukar vara på den här adressen på helgerna!

Ikväll vart det lite filmtajm här hemma & vi såg Will Smith´s nya film "Hancoock".
Jag hade värsta förväntningarna som alltid när det gäller Will Smith men denna gången vart jag besviken; filmen har sina poänger och är bitvis väldigt rolig, men i längden blir det bara fööööör mycket. Sevärd, visst..... men jag är glad att jag inte betalade dyra biopengar för att se den kan jag säga.

Nästa stora filmhändelse blir i slutet av månaden när vi ska gå & se "Mamma Mia" ihop med ett par kompisar. Den kan man bara inte bli besviken på; jag menar bara filmmusiken är ju värd hundringen det kostar!


Nu finns det bara en sak att tillägga;
Godnatt & sov så gott!
//Tinna

Kommentarer
Postat av: Minsta snyggsyster

Jag och morgan var på hancock på bio! Båda ångrade det lite. Vi hade också stora förväntningar på den och tyckte det skulle bli skit skoj, men ja. den var ju inte så bra som vi trodde så det var lite tråkigt faktiskt.



Mamma Mia är ju bara SÅÅÅÅ bra alltså!! ni kommer verkligen INTE att bli besvikna! =D=D



Ha det bra syster yster! Love you! <3

2008-08-04 @ 11:00:39
Postat av: Linda

Mamma Mia är asrolig! Värd att gå på bio! Har med hört att Hancock är till och från rolig och seg.. Ska tanka hem den och se, men tänker inte betala för den.... Bordet var fint ;) Kraaaam

2008-08-04 @ 21:24:02
URL: http://paivys.blogg.se/
Postat av: Mi

Måste säga att barnen växer väldigt snabbt. Redan dags för lekis. Stora killen. Hihi. :) Kramar i regnrusket...

2008-08-04 @ 22:13:46
URL: http://mmems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0